Navigheaza si cumpara in siguranta de pe eMenatwork.ro. Site'ul asigura conexiuni securizate certificate GeoTrust Extended Validation SSL Ca, confirmate prin prezenta Lacatului Inchis si a Butonului Site Identity de culoare verde.

Inchide

Amenajarea cabinetului stomatologic - de la A la Z

Fii primul care afla noutatile!

Primesti sfaturi si idei de la profesionistii eMenatwork


Esti mereu la curent cu noutatile din domeniu


Alatura-te comunitatii de profesionisti eMenatwork!



Sursa foto: https://unsplash.com/photos/hOfBn4jQEyo


Cabinetele stomatologice sunt unele dintre incintele cu trafic mare, referindu-ne la numarul de pacienti care au nevoie de servicii stomatologice. Pentru a deservi un numar atat de mare de persoane, cabinetele trebuie sa fie perfect amenajate si realizate conform standardelor de siguranta, cu mare accent pe respectarea masurilor de igiena. Daca vrei sa iti amenajezi cabinetul stomatologic ca la carte, astfel incat sa oferi clientilor conditii calitative, iata cateva dintre masurile pe care le poti lua.


Cum trebuie amenajat cabinetul stomatologic?

Daca pornesti de la un simplu spatiu, complet neamenajat, ar trebui sa iti stabilesti un plan de lucru, in care sa expui toti pasii pe care ii ai de parcurs. Un fel de plan de activitate, pe care sa bifezi lucrurile pe care le-ai facut sau la care mai ai de lucrat. Iata cateva dintre etapele pe care ar trebui sa le notezi, pentru a te ajuta in demersul tau.


Pasul 1. Curata temeinic toate suprafetele

Inainte de orice va fi nevoie sa te ocupi de o prima igienizare a spatiului. Este foarte important sa faci acest lucru deoarece un cabinet stomatologic nu va putea functiona fara o igienizare prealabila, oricat de bine ar arata spatiul de care dispui. Va trebui sa cureti peretii de praf, frecand bine cu o perie si aspirand la final.


Pasul 2. Realizeaza micile reparatii ale suprafetelor

Daca suprafetele peretilor sau ale pardoselilor sunt afectate in vreun fel, va trebui sa faci si micile reparatii aferente acestora. Nu vei putea aplica o vopsea lavabila daca suprafetele vor prezenta goluri sau denivelari, iar acest lucru se extinde mai ales la suprafata pardoselii de care, in aceeasi masura, va trebui sa te ocupi. O atentie deosebita va trebui sa o acorzi tavanelor, deoarece pentru un cabinet stomatologic vei avea nevoie cu siguranta de tavan fals casetat care sa mascheze instalatia electrica si care sa ofere posibilitatea montarii unor sisteme performante de iluminat, precum gama de sisteme iluminat VEM. La nevoie poti folosi plafoniere aparente, care, de asemenea, asigura un iluminat corespunzator, foarte potrivit in institutiile medicale. 


Pasul 3. Verifica instalatiile de iluminat

Pentru ca totul sa decurga ca la carte, ar fi indicat sa faci o verificare la nivelul instalatiilor electrice, deoarece vei avea nevoie ca acestea sa functioneze in mod continuu si permanent. Pentru un plus de igiena poti sa folosesti instalatii electrice Vimar care sunt deja recunoscute pe piata pentru calitatea si pentru avantajele oferite. Automatizarea si controlul de la distanta a iluminatului au devenit varf de tehnologie si mai mult decat atat pare ca au castigat teren in ultimii ani, tocmai pentru usurinta in utilizare si pentru beneficiile oferite. 


Pasul 4. Montarea placarilor ceramice si aplicarea pardoselilor

Cele mai simplu de curatat suprafete sunt cele continue, fara rosturi, cu rezistenta crescuta la trafic si substante folosite pentru curatare. O solutie ar fi folosirea pardoselilor epoxidice, insa de multe ori acestea au de suferit din cauza substantelor dezinfectante, destul de puternice. Poti folosi insa placi ceramice cu efect antibacterian sau covor PVC de inalta rezistenta. Poti cauta, de asemenea, si informatii despre calitatile noilor sisteme de pardoseli flotante Quattro si, in general, despre pardoseli speciale destinate spatiilor publice, cu accent pe cabinete medicale. 


Pasul 5. Montarea obiectelor sanitare

Daca ai reusit sa parcurgi toti acesti pasi, a venit timpul sa te ocupi si de adezivi & obiecte sanitare. Aici vei avea de achizitionat destul de multe lucruri, deoarece vorbim despre lavoare, baterii, cazi sau vase de toaleta, bideuri, dar si de rigole si sifoane. Toate acestea se vor alatura si altor articole de igiena, iar din acest motiv ar trebui sa iti stabilesti dinainte o lista intreaga pentru a-ti usura munca in momentul achizitiei. 


Pasul 6. Achizitionarea / montare aparaturii medicale

Fie ca lucrezi in stilul clasic, fie ca lucrezi la microscop, tot vei avea nevoie de cateva lucruri pentru cabinetul tau stomatologic. Ace, seringi, lavoare mici, sisteme de alimentare cu apa, freze, microscop si tot restul instrumentarului nu trebuie iti lipseasca din cabinetul tau. O atentie sporita ar trebui sa o acorzi folosirii de centrale de aer, deoarece acestea vor avea rolul de a-ti usura munca foarte mult.

In final vei avea nevoie sa faci ultimele retusuri, o curatenie temenica si mai apoi sa igienizezi din nou spatiul care va fi astfel gata pregatit pentru pacienti. 


La ce masuri de igiena trebuie sa fim atenti?

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/hOfBn4jQEyo


Igiena este foarte importanta in contextul actual oriunde, insa cabinetele stomatologice trebuie sa raspunda cu brio acestor exigente, deoarece intra in contact direct cu pacientii prin actiuni cu adevarat intruzive. Din acest motiv este important felul in care cabinetul protejeaza de microbi, virusi si bacterii atat pe pacienti, cat si pe angajatii cabinetului, iar in acest sens sunt luate urmatoarele masuri.


1. Folosirea unor dezinfectanti autorizati

Substantele dezinfectante trebuie sa satisfaca cerintele Ministerului Sanatatii, sa fie aprobate de acestia, astfel incat sa nu puna in pericol sanatatea umana. Substantele biocide sunt folosite in prezent si agreate de catre autoritati, indeosebi in contextul pandemic actual privind evitarea infectarii cu virusul SARS CoV 2. Cu toate acestea, dincolo de problema noului Coronavirus, cabinetele medicale trebuie oricum dezinfectate foarte bine, tocmai pentru a nu favoriza imbolnavirea din cauza fluxului mare de pacienti. 

Pentru ca dezinfectarea va avea in vedere si obiectele sanitare, dar si intrerupatoarele, prizele si alte lucruri de folosinta comuna, ar fi o idee buna sa apelezi la sisteme automatizate sau sisteme controlate de la distantă, la intrerupatoare care functioneaza autonom, sau intrerupatoare tratate cu ioni de argint conform tehnologiei Plana Antibacterian. Nu uita in acelasi timp sa iti instalezi sisteme de iluminat pentru balizare, deoarece la nevoie acestea se vor dovedi a fi foarte utile si da, chiar si ele vor trebui igienizate. 


2. Purtarea mastilor de protectie

Este important sa ai in vedere dotarea cabinetului cu masti de protectie, deoarece medicii vor fi mereu expusi la virusii ce se pot transmite prin stranut, tusit sau simpla vorbire. Fara doar si poate igiena a cunoscut o amplificare a masurilor in contextul mondial actual, de aceea trebuie respectate regulile ce tin de oferirea mastilor pacientilor si medicilor, de dotarea cu viziere sau ochelari de protectie, dar si de punerea la dispozitie a consumabilelor igienice, precum prosoape de hartie sau dezinfectant in cadrul cabinetului stomatologic. De asemenea, combinezoanele medicale, halatele si produsele specifice destinate consultului si operarii nu trebuie sa lipseasca si, de asemenea, nici sterilizatoarele pentru instrumentar.


3. Ventilarea spatiului

Igiena vizeaza adesea cele mai simple lucruri, asa ca una dintre masurile de igiena necesare in cabinetul stomatologic o reprezinta ventilatia spatiului. Pentru aceasta pot fi folosite caile imediate de acces, precum ferestrele, sau pot fi utilizate sisteme speciale de igienizare a aerului.


4. Pastrarea distantei

Stabilirea unor programari care sa nu se suprapuna cu cele ale altor pacienti reprezinta o modalitate foarte buna de a pastra igiena, deoarece in acest fel nu risca nimeni contaminarea si imbolnavirea. In acest fel se poate face si ventilarea spatiului si igienizarea spatiului in timp util, fara ca nimeni sa nu fie afectat.


Care sunt masurile anti-incendiu care prezinta o importanta deosebita?

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/M0WbGFRTXqU


In cabinetele medicale este obligatoriu sa fie respectate masurile de siguranta la incendiu, iar pentru aceasta fiecare reprezentant al institutiilor de acest tip trebuie sa se familiarizeze cu textul de lege care mentioneaza acest lucru. Legea numarul 307/ 2006 sta la baza deciziilor in acest sens, iar intarirea sanctiunilor survine dupa tragicele evenimente petrecute in incinta Colectiv, practic momentul care a tras in tara noastra cel mai mare semnal de alarma cu privire la nerespectarea normelor de siguranta la incendii. 

Legea vizeaza cateva aspecte importante cu privire la masurile ce trebuie luate, iar ca o concluzie a legii, capitolul 45 al acesteia, punctul VI, stabileste si contraventiile si sanctiunile: „Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza dupa cum urmeaza: cu amenda de la 30.000 lei la 100.000 lei si oprirea functionarii ori utilizarii constructiilor sau amenajarilor, ca sanctiune contraventionala complementara, pentru incalcarea grava a cerintei de securitate la incendiu in ceea ce priveste periclitarea vietii ocupantilor si fortelor de interventie, neasigurarea stabilitatii elementelor portante, respectiv a limitarii propagarii focului si fumului in interiorul edificiului si la vecinatati, potrivit criteriilor stabilite prin hotarare a Guvernului”.

Iata cateva dintre masurile pe care le poti lua si care, de altfel, sunt stipulate in lege, cu privire la respectarea normelor privind siguranta incendiilor.


1. Dotarea unitatii cu stingator

Stingatorul ar trebui sa fie amplasat intr-un loc cat mai vizibil si sa fi fost verificat de catre o firma autorizata in vederea functionarii. Trebuie sa oferi accesul la aceste dispozitive, astfel incat, in ipoteza producerii unui incendiu, acesta sa poata fi folosit in timp util. 


2. Verificarea periodica a instalatiilor electrice

Este necesar ca verificarea instalatiilor sa se faca de catre firme autorizate, astfel incat orice problema ar putea aparea, ea sa fie gestionata in mod cat mai rapid. Instalatiile electrice clasice se deterioreaza in timp si de aceea ar trebui folosite sisteme moderne de iluminat. Acestea pot chiar sa te avertizeze atunci cand exista probleme, drept pentru care le vei putea folosi in siguranta pe toata durata de exploatare. 


3. Instalarea luminilor de balizare

Pentru a facilita accesul catre iesirile de siguranta acestea vor trebui marcate, iar cea mai simpla metoda de a face acest lucru este aceea de a instala sisteme de iluminat pentru balizare (iesire de urgenta). De asemenea, poti instala si aparate de iluminat anti-panica, deoarece acestea vor functiona in mod autonom, oferind o sursa de lumina persoanelor care se afla in cautarea unei solutii de iesire. Aceste solutii de iluminare sunt foarte potrivite nu doar in cazul incendiilor, ci si in cazul altor situatii critice, care presupun gasirea caii de acces spre evacuare, cum ar fi un cutremur sau chiar intreruperea energiei electrice. 


4. Ignifugarea sau folosirea produselor de constructii rezistente la foc

Pentru a proteja cat mai mult si pentru a oferi un plus de siguranta utilizatorilor, in caz de incendiu, o solutie potrivita este folosirea de materiale de constructii ignifuge, sau care sunt incadrate in clasele de rezistenta la foc. Poti folosi sisteme de tavane casetate Armstrong in locul celor uzuale, deoarece acestea sunt certificate in ceea ce priveste rezistenta la foc, conform standardului european EN 1365-2. De asemenea, si pardoselile Quattro Pavimente Tehnice, o inovatie romaneasca pentru sisteme de pardoseli suprainaltate prezinta o comportare foarte buna la incendii, avand o rezistenta la actiunea focului de 30 de minute, conform clasificarii in standardul european SR EN 13501-2.


5. Stabilirea planului de evacuare si a cailor de acces

Este necesar sa ai un plan de evacuare realizat conform cerintelor institutiilor abilitate si, de asemenea, sa ai si o firma care sa faca instructajul personalului in ceea ce priveste modul de comportare la incendiu. In acelasi timp, ai obligatia legala de a asigura cai de acces prin care sa se faca evacuarea in caz de incendiu, iar acestea trebuie sa fie vizibile si sa nu fie blocate de obstacole. Caile de acces pentru echipele de interventie trebuie sa fie si ele libere si semnalizate, astfel incat orice actiune de salvare sa se poata efectua in timp util. 


Sursa foto: https://unsplash.com/photos/WQ5fGfFHGZ0


Cabinetele stomatologice sunt unele dintre cele mai cautate facilitati deoarece ofera servicii de care umanitatea are nevoie in mod constant. Din acest motiv exista foarte multe reguli care trebuie sa fie luate in considerare atunci cand demarezi un astfel de proiect, insa in final satisfactia este pe masura. 


Chiar daca masurile ce tin de igiena, de siguranta si protectie pot parea dificil de acoperit, cu produsele potrivite chiar poti realiza acest lucru. Este important insa sa ai in vedere cerintele, atat pe cele legale, cat si pe cele ale pacientilor, astfel incat sa poti imbina exigentele si sa le poti acoperi.

Postat in Ghidul cumparatorului

Scrie un review despre acest articol

Toate campurile sunt obligatorii
 
Acorda un rating 
Genereaza o noua imagine

Ai nevoie de ajutor?
Suntem aici si suntem pregatiti sa iti oferim sprijinul nostru, in baza unei experiente de peste 21 de ani de activitate in domeniul productiei si distributiei materialelor de constructii, amenajari si finisaje pentru interior si exterior.
Trebuie doar sa ne contactezi, iar specialistii nostri vor raspunde cu profesionalism intrebarilor tale despre Ghidul cumparatorului, in cel mai scurt timp posibil.